Metoda je určena především pro děti od 7-12let, kde jsou s ní zaznamenané největší úspěchy, ale může být stejně tak přínosná pro adolescenty, i těm se EOV může otevřít, záleží na kolik bude dítě schopno upozadit intelekt a naopak nechat projevit samotného ducha. Ale i v případě, že se neotevře EOV je metoda vysoce přínosná.
JAK TO FUNGUJE? Metoda je vystavěna z celkově 10ti lekcí, které po sobě následují ideálně v týdenním rozestupu. Každá lekce má stejnou strukturu: hodinu pracuje lektor pouze s dítětem bez přítomnosti rodičů- proto se jako spodní věková hranice doporučuje 7 let, kdy je obvykle již dítě schopno být hodinu bez přítomnosti rodičů a spolupracovat. Po celou hodinu má dítě zakryté své oči speciální maskou, která zabraňuje přímému vstupu světla z venku. Na začátku hodiny probíhá mentální cvičení-aktivace životní energie a očistná vizualizace, následuje cvičení posilující schopnost zaměřování své pozornosti, potom následuje práce, kdy se v každé jedné lekci postupně vytahuje z podvědomí obraz, který si dítě uložilo na základě zkušeností ze současného života ( počínaje období prenatálu ) a které ho v životě ovlivňují na každém kroku. Jednotlivé obrazy symbolizují jednotlivá témata. Témata jsou například matka, otec, vztah k životu, práci, úspěchu atd. Na základě práce s obrazy dostávají rodiče přesný manuál ke svému dítěti. Dozví se, kde potřebuje podpořit, kde naopak třeba ponechat věci více na jeho odpovědnosti atd. Dítě nikdy dopředu neví, jaké téma se bude řešit, ani u popisu jednotlivých obrazů nikdy neví, že např. zrovna popisuje svůj vztah k matce.
Jak práce s obrazy funguje si blíže představíme na příkladu židle. Dítěti se zadá, ať si ve své mysli, představí židli a z dotazů jako: z čeho je židle vyrobená?, jakou má židle barvu?, jak velká židle je?, kde je umístěná?, jak se ti na ní sedí?…z odpovědí se dozvídáme, jaký má dítě v podvědomí uložen obraz o odpočinku. V tomto případě by židle symbolizovala odpočinek. Záměrně zde neuvádím všechna jednotlivá témata ve svém přesném pořadí, aby potencionální zájemce o metodu nebyl ovlivněn. Z popisu jednotlivých obrazů vyplývají pro rodiče doporučení, které by se v následujícím týdnu měly plnit, aby došlo ke stvrzení přepisu nefunkčních vzorců. Po práci s obrazem v lekci následuje tréning extraokulárního vidění, což je schopnost, která se právě u dětí ve věku 7-12 let aktivuje ve většině případů už na první lekci. Jde o vidění bez použití očí. Zázrak? Možná přirozená výbava Člověka, která se jenom v naší „moderní“civilizaci nevyužívá. Je ve všeobecném povědomí, že přírodní národy ovládají např. komunikaci se zvířaty, rostlinami nebo svými předky. Na každém je, aby si vytvořil názor, kdy, jak a proč došlo k tomu, že se tato schopnost ( a možná i spousta dalších) vytratila z inventáře lidských dovedností. Metoda EOV si dává za cíl v první řadě člověka detraumatizovat, vyladit, podpořit jeho sebevědomí, sebehodnotu, ukotvit vědomí sounáležitosti s přírodou i vědomí odpovědnosti za svůj život. Aktivace EOV je bonus, který je pro lektora známkou toho, že dítěti ve schopnosti nebrání žádný blok způsobený traumatem, ale není to to prvotní o co v metodě jde.
Není to nácvik cirkusových dovedností, které by mělo dítě na veřejnosti ukazovat. Do 5. lekce není dokonce ani vhodné o schopnosti EOV před nikým moc mluvit, aby nedošlo k narušení nově nabité dovednosti. Od 5. lekce je většinou již dovednost ukotvena, dítě pak dostává masku domů a mělo by doma pravidelně schopnost trénovat. Po lekci s dítětem následuje konzultace s rodiči u které by dítě nemělo být přítomno. Na každé lekci mohou samozřejmě být přítomni oba rodiče, ale postačí přítomnost jednoho. Konkrétně ale u 1. a 4. lekce bude potřeba přítomnost matky a 2. a 4. lekce přítomnost otce. Pokud požadovaný rodič v danou chvíli na lekci nemůže být nebo v rodině třeba chybí úplně a přesto máte o metodu zájem, kontaktujte nás.
cena kurzu: 20 000Kč
kurz zahrnuje: 10 lekcí-každá jednotlivá lekce obsahuje 1h práce s dítětem a minimálně 1/2 h konzultaci s rodiči
platbu lze rozložit dle vzájemné domluvy